Zalaegerszegi Landorhegyi Óvoda: A Zalaegerszegi Landorhegyi Óvoda három tagintézményből áll, 17 óvodai csoporttal rendelkezik. - Űrhajós utcai Székhelyóvodában 6 csoport, a Bazita telephelyen 1 csoport, - Kodály Zoltán úti Tagóvodába 5 csoport, - Landorhegyi úti Tagóvodában 5 csoport található. Óvodánk a város nyugati részén, a Landorhegyi lakótelepen helyezkedik el, autóktól, a város zajától mentes, nyugodt környezetben. A szépen parkosított városrészt a Bazitai és Egerszeghegyi dombok ölelik körbe. Intézményünk biztosítja a kisgyermekek egészséges fejlődéséhez és fejlesztéséhez szükséges tárgyi és személyi környezetet. Tárgyi környezet jellemzői: Valamennyi intézmény óvodának épült. Világos, szép csoportok és jól felszerelt tornaszobák várják a gyermekeket. A bútorzat, a játék- és eszközállomány megfelel a korszerű pedagógiai elvárásoknak. A minőségi szakmai eszközök beszerzése folyamatos. A játszóudvarok parkszerűek, zártak, számtalan játék- és mozgáslehetőséget, élményt kínálnak óvodásainknak. Ovi sport program keretében letelepített műfüves ovi-foci pályák a sport megszerettetését szolgálják. Személyi feltételek: Az optimális működéshez biztosított óvodánkban a szakemberi ellátottság. A gyermekek nevelését diplomával rendelkező óvodapedagógusok, végzik, munkájukat pedagógiai asszisztensek, szakképzett dajkák, óvodatitkár, konyhai dolgozók, karbantartók segítik. Szakmai fejlődésük folyamatos, jellemző rájuk az önképzés, a továbbképzés, a szaktudás megújítására való törekvés. Pedagógusain közül 2 fő mesterpedagógusi, 6 fő szakvizsgázott pedagógus, 6 fő közoktatás vezető, 1 fő minőségfejlesztési, 1 fő tanító, 2 fő gyógypedagógus tanár, 1 fő német nemzetiségű óvodapedagógus, 3 fő gyógypedagógiai asszisztens, 1 fő fejlesztő pedagógus végzettséggel is rendelkezik. Szakmai elkötelezettségünk: Pedagógiai programunkban megfogalmazott célok és feladatok elérése érdekében kötelességünknek tartjuk a megfelelő minőségű és tartalmú óvodai élet megszervezését. Óvodánk osztatlan csoportjaiban sok lehetőség adódik az utánzásra. Ebben a szervezési formában látjuk legjobban biztosítva az egymástól tanulást, az eredményesebb a szocializálódás és gyermeki önállósodás elérését. A mindennapok során életszerű helyzetekben gyakorolják, hogyan alkalmazkodjanak egymáshoz, fokozódik empátiás képességük, természetesebben elfogadják a különbözőséget. Konfliktusmegoldó képességük jól fejlődik, kialakul bennük a megegyezésre való képesség. A nevelés vidám, ám felelősségteljes világában a gyermekek szívéhez vezető út kulcsa a szeretet, a közös tevékenykedés, élmények átélése. Pedagógiai munkánk és programunk középpontjában a gyermeki személyiség áll, és az egyéni képességek fejlesztésére törekszünk. Az óvodába kerülő gyermekek képességeinek fejlettségi szintje eltérő. Nevelőtestületünk ezt a különbséget természetesen fogadja, és tiszteletben tartja, biztosítja mindenki számára az egyenlő hozzáférést. A gyermekek fejlődését nyomon követjük, melyről tájékoztatjuk a szülőket az óvodai fórumokon. Az eltérő fejlődési ütemű, a kiemelt figyelmet igénylő gyermekek nevelését speciális szakemberek segítik: utazó gyógypedagógusok, logopédusok. Egészségfejlesztő szellemiségünk alapja az "egészséges környezet, egészséges gyermek" szemlélete. Ez a kölcsönhatás alapvetően meghatározza a fejlődés irányát és tempóját. Egészségvédő programok, szellemiség az óvodában: - Napi rendszeres étkezés, - Egészséges táplálkozás erősítése: gyümölcsnapok, reform ételek megismerése, - Táplálkozási betegségekben szenvedő gyermekek ellátása, - Mindennap változatos mozgáslehetőségek biztosítása, - Személyi higiénia erősítése, - Lelki egyensúly fenntartása. Az egészségnevelő programunkhoz szorosan kapcsolódik a természet megszerettetése, óvása, védése. Az óvodák „Zöld Óvoda” és ”Madárbarát-kert” címmel büszkélkednek. Óvodánk a néphagyományok ápolásában is jeleskedik, ünnepeinknek a szülők is részesei. Az ismeretszerzés, a műveltség tartalmak közvetítése az élménypedagógiára épül, ami az egész óvodai életünk mozgatórugója. Köszönjük az óvodába járó gyermekeink szüleinek a bizalmat, hogy intézményünket választották, közös erővel, együttműködéssel neveljük, fejlesztjük az óvodásokat. A közös nevelés alapja a bizalom, az intézmény és a pedagógusok szakmai hitele, amim csak akkor eredményes, ha bizalommal fordulunk egymáshoz, merünk őszintén beszélni a problémákról és képesek vagyunk segítséget kérni. Mindez a gyermekek érdeke. Ennek szellemében várjuk kollégáim és a magam nevében a hozzánk érkezőket.